تحقیق الگوریتم و سورس مساله هشت وزیر

8 وزیر,الگوریتم 8 وزیر,الگوریتم هشت وزیر,الگوریتم و سورس مساله هشت وزیر,پروژه آماده C,پروژه آماده برنامه نویسی,پروژه هشت وزیر,دانلود پروژه آماده سی پلاس پلاس,سورس کد 8 وزیر,سی پلاس,صفحه شطرنج,طراحی الگوریتم,هشت وزی
تحقیق الگوریتم و سورس مساله هشت وزیر

رفتن به سایت اصلی

فهرست مطالبمقدمه    3معرفی نویسنده اثر    3درباره این مقاله    3مخاطبان این مقاله    3هدف از نوشتن این مقاله    3فصل اول : طراحی    4گام نخست : پیاده سازی مهره و کاشی بازی    4گام دوم : تعریف پارامترها و نام دامنه برای User Control ها    5گام سوم : تابع تنظیم ردیف و ستون    6گام چهارم : ایجاد و نابود سازی User Control ها    7گام پنجم : چیدن مهره ها در صفحه شطرنج    8گام ششم : کشیدن حاشیه بین کاشی ها    10گام هفتم : نگاه کلی بر کلاس SquareControl    11فصل دوم : پیاده سازی محیط بازی    12گام هشتم : تعریف متغییر های تخته بازی    12گام نهم : پیاده سازی تابع سازنده تخته بازی    13گام دهم : ذخیره 92 حالت مختلف    14فصل سوم : الگوریتم هشت وزیر به روش غیر بازگشتی    15گام یازدهم : معرفی الگوریتم    15گام دوازدهم : روش بررسی صحّت قرار گیری مهره    16فصل چهارم : الگوریتم هشت وزیر به روش بازگشتی    17گام سیزدهم : معرفی الگوریتم    17گام چهاردهم : روش بررسی صحّت قرارگیری مهره    17بخشی از متن تحقیق:در این دسته روشها مهره ها رو یکی یکی و به صورت بازگشتی روی صفحه طوری می چینیم که مطمئن باشیم با مهره های قبلی تداخل نداره و شرط مساله برآورده می شه. معمولا از سطر اول صفحه شروع می کنیم به قرار دادن مهره ها. پر واضحه که هر سطر فقط می تونه یه مهره رو تو خودش جا بده. مهره سطر دوم رو طوری قرار می دیم که توسط مهره سطر اول تهدید نشه. برای این کار خانه های مختلفی از سطر رو می شه انتخاب کرد. برای نظم داشتن کارهامون فرض می کنیم همیشه انتخاب خانه ها از سمت چپ سطر شروع می شه. به عبارت دیگه با شروع از سمت چپ سطر اولین خانه ای که شرط رو برآورده کنه انتخاب می کنیم. به همین ترتیب سطرهای بعدی رو هم می چینیم. اگر به سطری رسیدیم که بر اساس چیدمان سطرهای قبلی هیچ خانه امنی برای مهره وجود نداشت ( یعنی همه خانه ها توسط مهره های قبلی تهدید می شدن ) یه مرحله به عقب بر می گردیم و مهره سطر قبل رو جابجا می کنیم. این کار هم با حرکت مهره به اولین خانه سمت چپ موقعیت فعلی که شرط رو برآورده کنه، انجام می شه. با ادامه دادن این روال و با جابجا کردن مهره ها به صورت منظم و بازگشتی تمامی حالتهای ممکنه به دست می یان.مساله هشت وزیر :  ما مساله رو در حالت کلی در نظر می گیریم. یعنی زمانی که ابعاد صفحه شطرنج n در n و تعداد مهره ها n هستش. ( n > 3 ) روشهای مختلفی برای پیدا کردن جواب وجود داره. یکی از این روشها چیدن تصادفی مهره ها روی صفحه شطرنجه! به عبارت دیگه n مهره رو به صورت تصادفی در خانه های مختلف صفحه قرار می دیم و بررسی می کنیم که آیا شرط مساله رو برآورده می کنن یا نه؟ این روش بسیار سریع ما رو به جواب می رسونه. اما ایرادی که داره نمی شه مطمئن بود بشه به همه حالتهای چینش دست پیدا کرد. در صفحه 8 در 8 شطرنج این مساله 92 جواب مختلف داره. شما ممکنه روش تصادفی رو هزار بار به کار ببرید، اما نتونید همه 92 حالت ممکنه رو به دست بیارید. این روش زمانی مفیده که پیدا کردن یه جواب برای ما کافی باشه.برای پیاده سازی چنین الگوریتمی و تشخیص اینکه چه خانه هایی از سطر امن هستن روشهای مختلفی وجود داره. ساده ترینشون اینه که هر بار تمامی خانه هایی رو که امکان تهدید شدن از اونها وجود داره بررسی کنیم تا از قرار نداشتن مهره وزیر در اونها مطمئن باشیم. اما این روش اصلا کارا و بهینه نیست.روش دیگه تعریف کردن صفحه شطرنج به صورت یه آرایه n در n هستش که خونه های امن و غیر امن با علامتگذاری مشخص می شن. هر بار که مهره ای رو صفحه قرار می گیره تمام خونه هایی که توسط این مهره تهدید می شن به صورت غیر امن علامتگذاری می شن. به این ترتیب می شه فهمید که هر خونه با توجه به چینش مهره های قبلی امن هست یا نه؟ اما این روش هم معایبی داره که باعث می شه به روش سوم رجوع کنیم. برای آشنایی با این معایب کافیه سعی کنید کد برنامه رو بنویسید!در روش سوم که من ازش استفاده کردم، برای علامتگذاری خانه های امن و غیر امن از شیوه دیگه ای بهره می بریم. به این ترتیب که اقطار راست به چپ، چپ به راست و ستونها با شماره هایی مشخص می شن که کار علامتگذاری رو بسیار ساده می کنن. این روش بدون شک از کاراترین روشهای رسیدن به جواب مساله ماست. هم سرعت اجرای بالایی داره و هم حافظه مصرفی بسیار کم!کدی که به زبان ++C درباره این مساله نوشته شده با استفاده از روش سوم تعداد جوابهای ممکن – و نه خود جوابها – برای مقادیر مختلف n رو مشخص می کنه. به عنوان مثال اگر n رو 8 وارد کنید خروجی برنامه 92 خواهد بود. توصیه می کنم برای nهای بزرگ برنامه رو امتحان نکنید! اگر n رو 16 وارد کنید بعد از گذشتن زمان زیادی عدد 14772512 روی صفحه نمایش چاپ می شه. یعنی در صفحه شطرنج 16 در 16 حدود ۱۵ میلیون حالت مختلف برای چیدمان صحیح وجود داره!!…این تحقیق با فرمت word قابل ویرایش در اختیار شما قرار می‌گیرد.تعداد صفحات تحقیق: 18

 

الگوریتم و سورس مساله هشت وزیر پروژه آماده C سی پلاس دانلود پروژه آماده سی پلاس پلاس پروژه آماده برنامه نویسی 8 وزیر الگوریتم 8 وزیر الگوریتم هشت وزیر پروژه هشت وزیر سورس کد 8 وزیر صفحه شطرنج طراحی الگوریتم هشت وزی

  • پاورپوینت طرح توجیهی کشت و پرورش گل ها و گیاهان دارویی و صنعتی

    پاورپوینت طرح توجیهی در مورد کشت و پرورش گلها و گیاهان دارویی و صنعتی,پاورپوینت طرح توجیهی کشت و پرورش گلها و گیاهان دارویی و صنعتی,دانلود پاورپوینت طرح توجیهی کشت و پرورش گلها و گیاهان دارویی و صنعتی,دانلود طرح توجیهی در…

  • تحقیق قضاوت در مورد اصل 167 قانون اساسي

    بررسی قضاوت,پایان نامه حقوق پیرامون قضاوت,پروژه قضاوت,تحقیق حقوق قضاوت,تحقیق در مورد قضاوت,تحقیق قضاوت,دانلود تحقیق حقوق در مورد قضاوت,دانلود تحقیق قضاوت,مقاله قضاوت دانلود تحقیق قضاوت در مورد اصل 167 قانون اساسي دانلود فایل دانلود تحقیق در مورد قضاوت در مورد اصل 167 قانون…

  • تحقیق ضوابط حاكم بر شهرسازي و محوطه سازي

    پروژه ضوابط حاكم بر شهرسازي و محوطه سازي,تحقیق در مورد ضوابط حاكم بر شهرسازي و محوطه سازي,دانلود تحقیق ضوابط حاكم بر شهرسازي و محوطه سازي,دانلود رایگان تحقیق ضوابط حاكم بر شهرسازي و محوطه سازي,ضوابط حاكم بر شهرسازي و محوطه سازي,مقاله…

  • نقشه شهرستان های استان قم

    دانلود رایگان نقشه شهرستان های استان قزوین,دانلود نقشه رایگان شهرستان های استان قزوین,دانلود نقشه شهرستان های استان قم,نقشه رایگان شهرستان های استان قم,نقشه شهرستان های استان قم,نمونه نقشه شهرستان های استان قم دانلود نقشه شهرستان های استان قم دانلود فایل…

  • نمونه سؤال امتحان ادبیات فارسی به همراه پاسخنامه چهارم دبیرستان رشته انسانی دی ماه 93

    دانلود سؤالات امتحان ادبیات,دانلود سؤالات امتحان ادبیات اختصاصی,دانلود سؤالات امتحان ادبیات دبیرستان,دانلود نمونه سؤالات امتحان ادبیات ا,سؤالات امتحان ادبیات,سؤالات امتحان ادبیات اختصاصی,سؤالات امتحان ادبیات دبیرستان,نمونه سؤالات امتحان ادبیات دانلود نمونه سؤال امتحان ادبیات فارسی به همراه پاسخنامه چهارم دبیرستان رشته…

  • مهارت های ارائه مطلب

    ارائه مطلب,ارائه مطلب با پاورپوینت,ارائه مطلب با فلش,پاورپوینت ارائه مطلب,پاورپوینت شیوه ارائه مطلب,تحقیق شیوه ارائه مطالب,تحقیق شیوه ارائه مطلب علمی و فنی,شیوه ارائه مطالب علمی,شیوه ارائه مطالب فنی,فنون ارائه,فنون ارائه کنفرانس,فنون ارائه مطلب دانلود مهارت های ارائه مطلب دانلود فایل…

  • تحقیق آموزش ذهني و رواني براي مسابقات

    بررسی آموزش ذهني,پایان نامه تربیت بدنی پیرامون آموزش ذهني,پروژه آموزش ذهني,تحقیق آموزش ذهني,تحقیق تربیت بدنی آموزش ذهني,تحقیق در مورد آموزش ذهني,دانلود تحقیق آموزش ذهني,دانلود تحقیق تربیت بدنی در مورد آموزش ذهني,مقاله آموزش ذهني تحقیق آموزش ذهني و رواني براي مسابقات…

  • تحقیق سیستم انبار و انبارداری

    تحقیق انبار,تحقیق انبارداری,تحقیق انبارداری رشته حسابداری,تحقیق انبارداری شرکت,تحقیق انبارگردانی,تحقیق حسابداری انبار,تحقیق در مورد انبارداری,تحقیق درباره انبارداری,تحقیق سیستم انبارداری,مقاله انبار,مقاله انبارداری,مقاله انبارداری نوین دانلود تحقیق سیستم انبار و انبارداری دانلود فایل دانلود تحقیق در مورد سیستم انبار و انبارداری،در قالب word و در…

  • تحقیق عملي كابرد آمار2

    پروژه SPSS,پروژه آماده SPSS,پروژه آماده آمار,پروژه آمار,پروژه آمار ,پروژه آمار2,تحقیق آمار 2,دانلود پروژه SPSS,دانلود پروژه آماده SPSS,دانلود پروژه آماده آمار,دانلود پروژه آمار,دانلود پروژه آمار ,دانلود پروژه آمار2,دانلود تحقیق آمار 2 دانلود تحقیق عملي كابرد آمار2 دانلود فایل دانلود تحقیق عملي كابرد…

  • مجموعه آموزشی پرورش و تولید میگو (تصویری)

    پرورش میگو در آب شور,پرورش میگو در آب شیرین,پرورش میگو در استخر,پرورش میگو در استخر بتنی,پرورش میگو در استخر خاکی,پرورش میگو در منزل,روش پرورش میگو,سود پرو ش میگو,طرح پرورش میگو,طرح توجیهی پرورش میگو,هزینه احداث استخر پرورش میگو دانلود مجموعه آموزشی…